Revista internacional especializada en Ciencias Sociales y Humanidades, y las disciplinas propias de estas áreas del conocimiento; se enfoca principalmente en las dinámicas propias de América Latina. Cuenta con 17 años de edición y 413 artículos de investigación publicados, actualmente está presente en 32 bases de datos internacionales, directorios selectivos y portales especializados. Dispone de Comité Científico Internacional, sistema de evaluación doble ciego, y colaboración de 395 revisores científicos de 19 países de todo el mundo.

La gestión de manuscritos se hace a través de la Plataforma OJS 3 siguiendo estrictos protocolos de calidad y puntualidad, acceso permanente a sistemas antiplagio, y un alto nivel de visibilidad con múltiples sistemas de búsqueda, DOIs, ORCID, pdfs dinámicos y XML. Todos sus textos se encuentran accesibles en formato digital y de forma gratuita para la comunidad científica.

Áreas: Ciencias Sociales y Humanidades

Periodicidad: Semestral.

ISSN: 1794-3841

ISSN electrónico: 2422-409X

DOI: 10.15332/2422409X

Correo electrónico: revistahallazgos@usantotomas.edu.co

Redes sociales: LinkedIn

Indexada en:

ESCI - Emerging Sources Citation Index, SciELO Colombia, Doaj, Redib, Dialnet, Redalyc, Latindex, Circ, ERA, Fuente Académica Plus, Base, Amelica, Google Scholar, Miar, Ulrich's Periodical Directory, EZB, Erih Plus, Academic Search Complete, ProQuest Central, MLA, Sherpa/Romeo, Academic Search Premier , Seriunam , DRJI , Actualidad Iberoamericana , Cite Factor , Academic Resource Index , Academic Search Ultimate , Infobase Index .

por-nc-sa

Published: 2024-07-01

A mixed-methods study on teachers in initial training engaging in digital transmedia practices

https://doi.org/10.15332/2422409X.9493
Beatriz Peña-Acuña, Francisco Javier Sánchez-Verdejo Pérez
11-54

Are liable adults responsible of socio-affective development in children? Conceptions about family accompaniment

https://doi.org/10.15332/2422409X.9331
Bairon Jaramillo Valencia, Xiomara Murillo Franco, María Isabel Villegas Mazo
55-74

Personal satisfaction: component of human development as a pedagogical strategy for teacher training

https://doi.org/10.15332/2422409X.9307
Jose Wilmar Pino Montoya, Melina Castaño Gómez
75-92

Evaluation of motor coordination in soccer players of the under 15 category

https://doi.org/10.15332/2422409X.9605
Daniel Alberto Urbano Estrada, Fabián A. Mora, Carlos A. Rodríguez, Juan C. Salas
93-118

Citizen science applied to water resources

https://doi.org/10.15332/2422409X.9346
Francisca Silva Hernández
119-131

Analysis of the Health-Work Conceptualization

https://doi.org/10.15332/2422409X.9588
Andrea Ortega, Ana M. Galarza-Iglesias, Carlos Alberto Miranda Bastidas
133-142

The unimpeachable in the Colombian penal system:Violation of the minimum intervention or necessary measure? ¿Vulneración a la mínima intervención o medida necesaria?

https://doi.org/10.15332/2422409X.9713
Lady Andrea Beltrán Cárdenas, Español español
143-156

Feminist cyberactivism and state authoritarianism. A contribution to studies on feminist social protest

https://doi.org/10.15332/2422409X.9716
Geidy Morfa-Hernández
157-191

Gender perspective in the employment situation of adventure tourism companies in Quintana Roo, México.

https://doi.org/10.15332/2422409X.9824
Ángel Aarón Rosado Varela, Georgina del Socorro Medina-Argueta, Georgina del Socorro Medina-Argueta
193-226

Relationship between gender with civic and citizenship attitudes in Colombia

https://doi.org/10.15332/2422409X.9462
Adriana Patricia Huertas Bustos
227-252

Xenophobia against Venezuelan immigrants in Colombia

https://doi.org/10.15332/2422409X.9312
Omid Alizadeh Afrouzi
253-286

Decoding Entrepreneurial Minds: Key Factors Influencing Entrepreneurial Decisions of University Students. A Case Study at a Colombian University

https://doi.org/10.15332/2422409X.9352
José Londoño-Cardozo, Maritza Maldonado-Vásquez, Irvin Taype Huaman
287-325

La belleza como «una cierta especie del bien» en Santo Tomás de Aquino

https://doi.org/10.15332/2422409X.10491
Abel Miró i Comas
327-354

Educators in penitentiary deprivation of liberty contexts

https://doi.org/10.15332/2422409X.10942
Marisol Edilma Betancourt Ramírez
355-384

Compassionate justice education in the context of socio-humanist education at Universidad Santo Tomás and its contribution to reconciliation and peace processes in Colombia: State of the art and systematic literature review

https://doi.org/10.15332/
Mauricio Antonio Cortés Gallego, Luis Guillermo Restrepo Jaramillo
385-405
View All Issues