Currículo: una aproximación conceptual a sus elementos
Curriculum: A conceptual approach ti its elements.
Abstract (en)
This paper is an analysis of some curricular categories proposed: pedagogy, curriculum, professor, student, training purposes, quality in education and research. These categories are not exhaustive, they are framed within an initial proposal of reflection of the curriculum, especially the public accounting programs. A qualitative methodology is used, especially descriptive and documentary methods, from which it follows that accounting education has specific characteristics in each of the aforementioned categories. The study highlights the need to join efforts by actors of accounting education, to improve the quality and results of professional accountants.
Abstract (es)
El presente trabajo es un análisis sobre algunas categorías curriculares propuestas: pedagogía, currículo, docente, estudiante, propósitos de formación, calidad en la educación e investigación. Estas categorías no son exhaustivas, se encuentran enmarcadas dentro de una propuesta inicial de reflexión del currículo, especialmente de los programas de contaduría pública. Se utiliza metodología cualitativa, especialmente métodos descriptivos y documentales, a partir de los cuales se infiere que la educación contable tiene unas características específicas en cada una de las categorías ya mencionadas. El estudio resalta la necesidad de unir esfuerzos por parte de los actores de la educación contable, para mejorar la calidad y los resultados de los profesionales contables.
How to Cite
License
Authors retain the rights to the articles and are therefore free to share, copy, distribute, perform and publicly communicate the work under the following conditions:
Acknowledge credit for the work in the way specified by the author or licensor (but not in a way that suggests that they have his/her endorsement or that they support the use of his/her work).
Revista Activos is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International license (CC BY-NC-SA 4.0).
Universidad Santo Thomas holds the economic rights (copyright) of the published works, and encourages and allows the reuse thereof under the above license.