¿Cómo el interés y la motivación influyen en el aprendizaje de una lengua extranjera?
How do interest and motivation affect foreign languages learning?
Abstract (en)
To learn a foreign language can become, for some people, an interesting and easy experience but for others, a worrying and complicated one. However, in most of the situations the student can not get the same competeces in a foreign language as he/she did it in his/her first language. Although it can be explained through specific factors related to language acquisition process, we can also find answer in factors related to the student environment which define, since the beginning, some attitudes and motivation which will favor or not the language acquisition and the competences he/she has.Abstract (es)
References
Aguayo, A. (1947). Pedagogía científica. Segunda ed. Habana Cultural.
Alcón, E. (2002). Bases lingüísticas y metodológicas para la enseñanza de la lengua inglesa. Publicacions de la Universitat Jaume. Recuperado el 14 de febrero de: http://books.google.com.co/books?id=gJuitmqCkpEC&pg=PA67&lpg=PA67&dq=t eoria+del+monitor&source=web&ots=ZP9PidIKGI&sig=Zcfib4vKpSh0t3Zh2DFB_1_lQ8g&hl=es&sa=X&oi=book_result&resnum=5&ct=result#PPP1,M1
Backman, D. y Secord, P. (1991). Psicología social y educación, Buenos Aires.
Beltrán, L. (2015). Influencia cultural en la motivación para el aprendizaje del inglés como lengua extranjera. En Revista Interamericana de Investigación, Educación y Pedagogía. Volumen 8, No. 2.
Greve, M. (1971). Lingüística y enseñanza de lenguas extranjeras. Paris: Ed. Fragua
Parra, H. y Romero, M. (1985). La actitud de los estudiantes de secundaria frente a la enseñanza del inglés. Universidad Nacional de Colombia: Tesis de grado.
Risk, T. (1964). Teoría y práctica de la enseñanza en las escuelas secundarias. México: Ed. Hispanoamericana.
Valdés, M. (2002). La vigencia del concepto de la Aculturación: alcances y limitaciones. Recuperado el 5 de Febrero de: http://www.mapuche.info/mapuint/valdes020500.html
Vásquez, C., Romero, A. y Molina, R. (2009). Estrategias Pedagógicas para la Motivación Lectora a Través de un Software de Lectura Interactiva. En Revista Interamericana de Investigación, Educación y Pedagogía. Volumen 2, No. 2.
How to Cite
License
- Regarding copyrights, once the article is accepted and published in the Journal of Inter-American Research, Education and Pedagogy-RIIEP, authors assign to the journal the economic rights, remaining moral rights in the author(s).