Editorial
Abstract (en)
This issue seeks to highlight the research that, from an inter- and transdisciplinary perspective, contribute to the discussions related to the main themes of the journal Revista de Investigación Cuerpo, Cultura y Movimiento (Body, Culture and Movement Research Journal). To this end, research professors Paula Janyn Melo Buitrago, General José María Córdova Military School of Cadets (Esmic) research coordinator, and Laura Elizabeth Castro Jiménez, research professor at Universidad Santo Tomás, were invited as editors, who contributed to the first part of the publication with articles on physical education seen from its curricular component. In addition, the director of the Master’s Degree in Physical Activity for Health of the usta, Cindy Joulieth Castro Ramírez, contributed in the second part of the issue with articles resulting from research on physical activity as a tool for health promotion and disease prevention.
Abstract (es)
El presente Dossier, busca resaltar investigaciones que desde una perspectivas ínter y transdisciplinar aportan a las discusiones relativas a los ejes temáticos de la Revista Cuerpo, Cultura y Movimiento; para ello se ha invitado como Editoras a las docentes investigadoras Mg(c). Paula Janyn Melo Buitrago (Coordinadora de investigaciones - ESMIC) y Mg. Laura Elizabeth Castro Jiménez (Docente investigadora - USTA), quienes aportan a la primera parte de la publicación con artículos a partir de la Educación Física vista desde su componente curricular; además, la Directora de la Maestría en Actividad Física para la Salud – USTA, Mg. Cindy Joulieth Castro Ramírez,contribuye con la segunda parte del Dossier con artículos productos de investigación desde la Actividad Física como herramienta de promoción de la salud y prevención de la enfermedad.
Visitas
Downloads
How to Cite
License
The Revista de Investigación Cuerpo, Cultura y Movimiento contents are under the Creative Commons license Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0)
ACCEPTANCE OF THE CONDITIONS BY THE AUTHORS
Sending the article implies acceptance of the conditions expressed in this document.