Editorial
Abstract (en)
An essay is evidence of research as well asthe overcoming of obstacles and difficulties. This essay is intended to overcome the difficulty in the “writing” process to go from the reading ability to linking verbal concretions, not of intuitions but of argued ideas.Abstract (es)
Ensayo es indicio de búsqueda como también lo es de superación de tropiezos y dificultades. En este ensayo se intentará superar la dificultad que existe en el proceso escritural de pasar de la capacidad lectora a concreciones verbales vehiculadoras, no ya de intuiciones sino de ideas argumentadas.
References
Barthes, R. (1988). El grado cero de la escritura seguido de nuevos ensayos críticos. México, SigloXXI.
Castro, E. (1994). El texto y el contexto cultural. Bogotá: Secretaría Convenio Andrés Bello.
Cohen, E.(1990). Introducción. Retrieved from Acta poética. No. 9. México: Universidad Autónoma de México.
De la Peza, M. del C. (1993). La lectura interminable. Una aproximación al estudio de la recepción. Retrieved from Revista Versión. México: Universidad Metropolitana de Xochimilco.
Eco, U. (1974). El problema de la recepción. Retrieved from Sociología contra psicoanálisis. Barcelona: Martínez Roca.
Eco, U. (1981). Lector in fábula. La cooperación interpretativa en el texto narrativo. Barcelona: Lumen.
García Márquez, G.(1970). Cien años de soledad. Buenos Aires: Suramericana.
Gargani, A. G. (1994). La copia y el original. En Hermenéutica y racionalidad. Bogotá: Norma.
Hegel, G. W. F. (1977). Lecciones sobre la historia de la filosofía. Vol. III. México: Fondo de Cultura Económica.
Kafka, F. (1984). Diarios (1910-1913). Barcelona: Bruguera.
Martín Barbero, J. (1996). Pensar la educación desde la comunicación. En Revista Nómadas. No. 5. Bogotá: Fundación Universidad Central.
Proust, M. (1990). El tiempo recobrado. Madrid: Alianza.
Proust, M. (1992). Ensayos literarios II (Contra Saint-Beuve). Barcelona: Edhasa.
Proust, M. (1996). Sobre la lectura. Valencia: Pretextos.
Vogelman, W.(trad.) (1982). I Ching. Buenos Aires: Edhasa.
How to Cite
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).