Aportes de una metodología lúdica al aprendizaje de los estudiantes que cursan la cátedra de morfofisiología en la facultad de cultura física, deporte y recreación
Contributions of a ludic methodology to the learning of the students of Morphophysiology in the Faculty of Physical Culture, Sports and Recreation
Abstract (en)
The project focused on establishing the contributions derived from a playful methodology in the learning of the students who study the Morphophysiology Chair in the Faculty of Physical Culture, Sport and Recreation of the Santo Tomás University, Bogotá Headquarters. The research had a mixed approach: of explanatory and microethnographic type, with a population sample composed of 24 students belonging to the course of 2D Morphophysiology 2018-1. In the quantitative phase an increase in the grades of the students in this chair was intended, but this was not significant for the study; while in the qualitative phase, contributions related to the importance of a motivating environment and that generated happiness in students' learning were identified, facilitating group cohesion and associative processes through play. As a conclusion it was obtained that the combination between traditional and playful education is an enhancer in the teaching-learning process.
Abstract (es)
Objetivo:El proyecto se enfoca en establecer los aportes derivados de una metodología lúdica en el aprendizaje de los estudiantes que cursan la cátedra de Morfofisiología en la Facultad de Cultura Física, Deporte y Recreación de la Universidad Santo Tomás, Bogotá. Método: La investigación cuenta con un enfoque mixto: de tipo explicativo y micro-etnográfico, con una muestra poblacional compuesta por 24 estudiantes pertenecientes al curso de Morfofisiología 2D 2018-1. Resultados:En la fase cuantitativa se pretendía un incremento en las calificaciones de los estudiantes en esta cátedra, pero éste no fue significativo para el estudio; mientras que en la fase cualitativa se identificaron aportes relacionados con la importancia de un ambiente motivador y que genere felicidad en el aprendizaje de los estudiantes, facilitando con éste la cohesión grupal y los procesos asociativos por medio del juego. Conclusión: La combinación entre la educación tradicional y la lúdica son potenciadores en el proceso de enseñanza-aprendizaje.
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