La imaginación, una vía para pensar la educación de las nuevas generaciones
Imagination, a way to think about the education of the new generations
Abstract (en)
Today display a different picture is the last thing young, swallowed up in a vertiginous and voracious world, they assume their present and future are in charge, the transformation of the picture begins today, imagining a different reality, a landscape more colorful and affable, teachers can be detonators for new generations imagine different horizons, permeated of dialogue, respect, freedom, understanding and multiplicity.Abstract (es)
References
Eisner, E. W. (2005). Educar la visión artística. Barcelona: Paidós
Ferreiro, A. (2007). Una topografía de la imaginación. Rutas para pensar la educación. En Jiménez García, M. A. (coor.). Encrucijadas de lo imaginario. Autonomía y práctica de la educación. México: UACM/Seminario Interinstitucional Cultura, Educación e Imaginario Social.
Greene, M. (2004). Definir la educación estética y Notas sobre educación estética. En Variaciones sobre una guitarra azul.
Conferencias de educación estética. (pp. 15-55). México: Edere.
Greene, M. (2005). Liberar la imaginación. Ensayos sobre educación, arte y cambio social. Barcelona: Graó.
How to Cite
License
The Revista de Investigación Cuerpo, Cultura y Movimiento contents are under the Creative Commons license Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0)
ACCEPTANCE OF THE CONDITIONS BY THE AUTHORS
Sending the article implies acceptance of the conditions expressed in this document.