Una aproximación a la comprensión del mercado agroturístico en el municipio de Villavicencio, Meta
A Approach to Understanding the Agrotourism Market in the Municipality of Villavicencio, Meta
Abstract (en)
The current research has as aim to analyze the likely Agro touristic market in Villavicencio city to determine tendencies which lead likely market strategy plans, its design was mixed, taken from real fields with a strong documented support, all the data was gathered by visiting the Meta DepartmentTouristic lnstitution and by checking specialized bibliographical documents throughout the contains analysis technique, it was determined that the touristic sector in Villavicencio has a great and meaningful role in its social economy, nevertheless the information coming from the Agro touristic sub-sector seems to be quite limited and lacks of a more complete statistical touristic system.
Abstract (es)
References
Alcaldía de Villavicencio. (2009). Turismo Villavicencio. Recuperado de: http:/ /www.alcaldiadevillavicencio.gov.co/ws/ do curnentos/lNFORME-GEST ION-2009-INSTTURISMO.pdf
Blanco, M. M. (2007). Agroturisrno en Costa Rica. Revista ECAG, (40) 25-27. Recuperado de: http://www.territorioscentroarnericanos.org/tu risrnorural/Docurnentos%20cornpartidos/ Agroturisrno%20en%20Costa%20Rica,%20retos%20 y%20oportunidades.pdf
Blanco, M. M. (2008). Guía para la elaboración del plan de desarrollo turístico de un territorio. (Documento de trabajo). San José, Costa Rica: PRODAR-IICA.
Cámara de Comercio de Villavicencio, (2008). Doble Calzada: Propulsora del Desarrollo Regional. Recuperado de: http://www.alcaldiadevillavicencio.gov.co/ws/do curnentos/lNFORMEGEST ION-2009-INSTTURISMO.pdf
Gobernación del Meta. (2009). Plan regional de competitividad Departamento del Meta 2008 -2032. ( 1 ª Edición).Villavicencio, Meta.
González, B. H. (2004). El turismo como alternativa de desarrollo para Villavicencio y el Departamento del Meta. (Ensayos sobre economía Regional). Villavicencio: Banco de la República de Colombia.
Instituto de Turismo del Meta y Gobernación del Meta. (s.f). Análisis de la experiencia de creación y consolidación del c/úster turístico en el Departamento del Meta. Recuperado de: http://www.cornpite.corn.co/spccornpite/resou rces/getresource.aspx?ID=523
Ministerio de Comercio, Industria y Turismo, MCIT. (201 1 ). Departamento del Meta. Recuperado de: http://www.rnincornercio.gov.co/e Content/docurnentos/EstudiosEconornicos/De partarnentos/Meta.pdf.
Ministerio de Comercio, Industria y Turismo, MCIT. (s.f). Campaña vive Colombia, viaja por ella. Recuperado de: http://www.redturs.org/ inicio/docu/colornbia/docurnentos/coldoc l .pdf.
Organización Mundial de Turismo, OMT. (2001 ). Cuenta satélite de turismo: Recomendaciones sobre el marco conceptual. (Publicación de las Naciones Unidas). Luxemburgo, Madrid, Nueva York,París:OMT-ONU-OCDE.
Pérez, E. (s.f.). Hacia una nueva visión de lo rural. En ¿Una nueva ruralidad en América Latina? (pp.17-29).Santafé de Bogotá.
Riveros, S. H. y Blanco, M. M. (2003). El agroturisrno, una alternativa para revalorizar la agroindustria rural corno mecanismo de desarrollo local. (Documento técnico). Lima: IICA-PRODAR.
Suárez, N. & Tobasura, l. (2008). Lo rural. Un campo inacabado. Revista. Facultad. Nacional. Agropecuaria.Medellín,61 (2),pp.4480-4495.
Toro, V. G. (201 O). Plan maestro de turismo del Departamento del Meta 201 O. (Informe final de consultoría). Meta: ITM-Gobernación del Meta.
How to Cite
License
Copyright (c) 2012 Episteme. Revista de Estudios Socioterritoriales
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
EPISTEME Journal is under license Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0)