Editorial
Abstract (en)
El cambio acelerado de la tecnología, de la conectividad, así como la inmediatez de la información como resultado del desarrollo de Internet, necesariamente se convierten en herramientas para dar solución a problemas en los más diversos ámbitos y generar valor económico y social; por lo que todos estos cambios han llevado a las personas, y en especial a las nuevas generaciones, a que tengan nuevas expresiones que los llevan a nuevas participaciones como ciudadanos, frente a lo cual, la educación transformadora exige nuevas pedagogías, así como seguir avanzando hacia la democratización de la educación con calidad y a la gestión del conocimiento.
Visitas
Downloads
How to Cite
License
The authors sign a transfer of rights so that Universidad Santo Tomás can publish the articles under the conditions described below. The authors, readers and other users are free to share, copy, distribute, perform and publicly communicate the work under the following conditions:
-
Attribution — You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
-
NonCommercial — You may not use the material for commercial purposes.
-
ShareAlike — If you remix, transform, or build upon the material, you must distribute your contributions under the same license as the original.
No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
CITAS is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0).
Until 2019 the documents published in the magazine were under the Creative Commons Attribution-ShareAlike license (CC BY-SA), however, in order to guarantee the open and free distribution of the content published in the magazine, it was decided to change the type Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International license (CC BY-NC-SA 4.0)