Community manager, un perfil hiperespecializado del comunicador social
Community manager, a hyperspecialized profile of the social communicator
Abstract (en)
The general objective of this article is to analyze the concept of the community mana- ger from an integral perspective. Its impor- tance lies in rethinking the role of community manager since its academic training; contribu- te significantly and substantially to the profes- sional and academic training of the new social communicator; and create an efficient profile for the productive sector from the practical oc- cupation at the business level of the community manager from the problem situation that describes What academic offer exists in Bogo- tá - Colombia for the formation of community manager from the social communication pro- grams? Methodologically a qualitative - des- criptive scheme is followed under the content analysis technique. The proposed result is the design of a training proposal in community manager as an occupational expert in the field of social communication.
Abstract (es)
El objetivo general de este artículo es anali- zar el concepto del community manager desde una perspectiva integral. Su importancia radi- ca en repensar el papel de comunity manager desde su formación académica; aportar signi- ficativa y sustancialmente a la formación pro- fesional y académica del nuevo comunicador social; y crear un perfil eficiente para el sector productivo desde la ocupación práctica a nivel empresarial del comunity manager a partir de la situación problémica que describe ¿Qué oferta académica existe en Bogotá – Colombia para la formación de comunity manager desde los programas de comunicación social? Meto- dológicamente se sigue un esquema cualitati- vo - descriptivo bajo la técnica de análisis de contenido. El resultado propuesto consiste en el diseño de una propuesta formativa en co- munity manager como experto ocupacional en el campo de la comunicación social.
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