Determinantes del nivel de inglés en la Educación Superior en Colombia
Abstract (en)
La presente investigación tuvo como objetivo analizar los determinantes del nivel de inglés en la Educación Superior en Colombia, mediante las pruebas Saber Pro del año 2015. El estudio desarrollado, tuvo un enfoque cuantitativo de tipo transversal, descriptivo y correlacional. Los datos utilizados correspondieron a las pruebas Saber Pro del año 2015 con 231.855 individuos. Se realizó un modelo Logit para estimar las probabilidades en la obtención de altos niveles en la competencia del idioma inglés, a partir de variables independientes conformadas por factores demográficos, socioeconómicos e institucionales. Los resultados evidenciaron que las variables que conformaban los factores mencionados, determinaban positiva o negativamente el nivel de desempeño de los estudiantes en el dominio de un segundo idioma (inglés). El estudio cuestiona el papel de las políticas bilingües en Colombia y genera planteamientos acerca de la manera en que las instituciones enseñan el inglés dentro de sus currículos, como también a la preparación docente y al uso de las tecnologías de la información y la comunicación.
How to Cite
License
CIFE Journal is under license Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0)
ASSIGNMENT OF AUTHOR'S PATRIMONIAL RIGHTS
_____________________,adult, identified with citizenship card No. _________ issued in the city of____________,henceforth the Assignor, in my capacity as author of the article __________________________________________________, to be published in thejournal _____________________________,volume____,number _____,year________in physical copies in the institutional portal, website or any known or future means, I express my willingness to give gratuitously the economic rights arising from the aforementioned article, in favor of the University of Santo Tomás, (hereinafter ASSIGNEE) specifically for the Journal_______________________in volume and year mentioned above.
THE ASSIGNOR declares that all contents of the aforementioned works are of his own, which are unpublished, that are not being evaluated by another institution, who has alienated them to third parties, which has no legal or contractual restriction that prohibits you authorize open publication and print media, digital access and make it visible in the databases and indexes where the magazine be indexed; The assignor is willing to go to sanitation by any action claim, plagiarism or other type of claim that might arise in this regard.
For all purposes to which it has place the applicable law in respect of this assignment will be legislation on the rights of prime author in the territory of Colombia as well as international treaties on this matter are accepted and incorporated into national legislation and additional legislation is issued on the matter.
Under this assignment, the assignee is authorized to copy, reproduce, distribute, publish, market the article under the transfer by any digital means, electronic or photocopying, known or unknown, retaining the obligation to respect in any case the author's moral rights contained in Article 30 of law 23 of 1982, law 1450 of 2011 and law 1520 of 2012.
It is signed in acceptance to the____day of ______