Metaverso y talento humano
Metaverse and human talent
Resumen (es)
El artículo tiene como objetivo analizar las posibles aplicaciones del metaverso en la gestión del talento humano y estudiar cómo las fases pueden beneficiarse de las nuevas tecnologías. Para su metodología se realizó un estudio cualitativo, basado en el análisis bibliográfico, en el que se llevó a cabo una revisión sistemática de literatura teniendo en cuenta las siguientes plataformas académicas: Scopus, Emerald Insight, Ebsco, Springer Link, Google Académico y ScienceDirect, para analizar las posibles aplicaciones del metaverso en la gestión del talento humano.Como parte de los resultados se encontró que el metaverso presenta potencial significativo para optimizar diversas áreas de la gestión del talento humano, incluyendo la formación, desarrollo, y evaluación de empleados. Igualmente, ofrece entornos inmersivos y simulaciones realistas que mejoran la adquisición de habilidades y conocimientos, así como procesos de reclutamiento y selección más eficientes. De tal manera, se concluye que el metaverso puede transformar la gestión del talento humano, pero las organizaciones deben equilibrar la implementación de tecnologías avanzadas con la interacción humana directa. Se requieren estrategias y políticas claras para abordar los desafíos éticos y de privacidad. La preparación de las organizaciones para invertir en tecnología y capacitación es crucial para aprovechar plenamente el potencial del metaverso. A medida que las empresas experimenten con estas innovaciones, es esencial que mantengan un enfoque ético y sostenible que beneficie tanto a la organización como a sus colaboradores.
Resumen (pt)
Objective: The article aims to analyze the possible applications of the metaverse in human talent management, examining how the phases can benefit from new technologies. Methodology: A systematic review of the literature was carried out considering the following academic platforms: Scopus, Emerald Insight, Ebsco, Springer Link, Google Scholar and ScienceDirect to analyze the possible applications of the metaverse in the management of human Talent. Results: The metaverse presents significant potential to optimize various areas of human talent management, including employee training, development, and evaluation. It offers immersive environments and realistic simulations that improve the acquisition of skills and knowledge, as well as more efficient recruitment and selection processes. Conclusion and Outlook: The metaverse can transform human talent management, but organizations must balance the implementation of advanced technologies with direct human interaction. Clear strategies and policies are required to address ethical and privacy challenges. Preparing organizations to invest in technology and training is crucial to fully realize the potential of the metaverse. As companies experiment with these innovations, it is essential to maintain an ethical and sustainable approach that benefits both the organization and its employees.
Resumen (en)
The article aims to analyze the potential applications of the metaverse in human talent management and examine how the different phases can benefit from new technologies. A quialitative methodology was employed, based on bibliographic analysis, which included a systematic literature review using the following academic platforms: Scopus, Emerald, Insight, Ebsco, Springer Link, Google Scholar, and ScienceDirect, to explore the possible applications of the metaverse in talent ,management.
As part of the results, it was found thet the metaverse holds significant potential to optimize various areas of human talent management, including training, development, and employee evaluation. It also offers immersive enviroments and realistic simulations that enhance the acquisition of skills and knowledge, as well as more efficient recruitment and selection processes.
It is concluded that the metaverse can transform human talent management; however organizations must balance the implementation of advance technologies with direct human interaction. Clear strategies and policies are needed to address ethical and privacy challenges. Organizational readiness to invest in technology and training is crucial to fully leverage the potential of the metaverse. As companies experiment with these innovations, it is essential that they maintain an ethical and sustainable approach that benefits both the organization and its employees.
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